Subject: FW: Sidevõrgu kooskõlastamine
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 14 Apr 2025 15:21:33 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks

Delta viit 7.1-2/25/4302-2

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Lea Toomet <[email-masked]>
Sent: Monday, April 14, 2025 2:01 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: Sidevõrgu kooskõlastamine

Tere

Saadan teile parandatud projekti.

Lugupidamisega

Lea Toomet

Projekteerija

53038426

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Fiberup OÜ

Turu põik 4/1

50106 Tartu

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: esmaspäev, 14. aprill 2025 12:02
To: Lea Toomet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Sidevõrgu kooskõlastamine

Tere

Oleme materjalid üle vaadanud ning palume täiendada/korrigeerida.

*	Projekt ei arvesta kohati valgustusmastide asukohas piisava
sügavusega 2,5m.

Juhul kui valgustusmast jääb kinnise meetodi puhul lähemale kui 1,5m siis
tuleb tehnovõrk rajada 2,5m sügavusele.

Palume vastavalt korrigeerida.

*	Palume ikkagi nihutada Tutermaa tee 1 kinnistuga külgnevas osas
side maakaabelliin kinnistu piirile (sh natuke eemale bussipeatusest) 0,5m
piirist.

Kinnine meetod kuni sidekaevuni ning riigitee maaüksusel oleva asfaltkatte
all min sügavuseks 2,2m. Palume vastavalt kajastada ka asendiplaanil nn
viide.

Kaevik palume planeerida väljapoole riigitee maaüksust.

*	Palume parandada IKÕ plaane.

IKÕ plaanidel palume kajastada korrektselt ka kõik planeeritavad
liitumised vastavalt asendiplaanile.

Hetkel kajastub hall kontuur. Palume korrigeerida.

Palume IKÕ plaanide kirjanurgas kajastada korrektne projekti nr, hetkel on
erinevused seletuskirja projekti nr, asendiplaani projekti nr ja IKÕ
plaanil kajastatud projekti nr.

Palume ühtlustada ning kajastada üheselt kõigis dokumentides ühtne
projekti nr.

IKÕ plaanidel on kajastatud tabelites vale kinnistu registriosa nr, palume
korrigeerida

Palume edastada projekt uuesti kooskõlastamiseks, kas minu e-mailile või
<mailto:[email-masked]> [email-masked].

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Lea Toomet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, April 7, 2025 3:27 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Sidevõrgu kooskõlastamine

Tere

Saadan parandatud projekti ja lisasin pdf.

Lisan põhjused eramaade kinnistutele minekud:

Tere!

Korteriühistu Meistri tee 2 liikmed ei ole nõus, et sidetrass viiakse läbi
meie kinnistu.

Aastal 2023 juba esitati taotlus meie kinnisasjale sundvalduse seadmiseks.
Meie kinnistul on juba sundvalduse ala 441m2 ulatuses.

Seega me pole nõus uute kaevamistöödega.

Kas projekteeritavast sidetrassi asukohast on teadlikud AS Terrat,
Kiirvool OÜ, Harku Vallavalitsus.

Palume kaaluda trassi rajamiseks ka teisi võimalusi.

Heade soovidega

Aili Vilu

KÜ juhatuse liige

5547762

Tutermaa tee 1 vastus –

Trass on hetkel projekteeritud haljasalale, mis jaotab meie kinnistut, kui
meil tulevikus peaks olema soov sinna midagi arendada jääb see trass
arendusele ette, kas oleks võimalik trass nihutada meie kinnistu piirile?

Kristjan Pappa

Prategli Invest OÜ

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+3725064403

Põhjus -  Kinnistu piir jääb asfaltkattega tee keskele.

Lugupidamisega

Lea Toomet

Projekteerija

53038426

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Fiberup OÜ

Turu põik 4/1

50106 Tartu

From: Lea Toomet
Sent: esmaspäev, 7. aprill 2025 13:44
To: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Sidevõrgu kooskõlastamine

Tere

Saadan teile parandatud projekti kooskõlastamiseks.

Lugupidamisega

Lea Toomet

Projekteerija

53038426

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Fiberup OÜ

Turu põik 4/1

50106 Tartu

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: teisipäev, 1. aprill 2025 16:51
To: Lea Toomet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Sidevõrgu kooskõlastamine

Tere

17.03.2025 esitasite taotluse kooskõlastada side maakaabelliini projekt:

„Tutermaa sidevõrk“ Fiberup OÜ, töö nr FP-1184.

Tehnovõrk on projekteeritud riigitee nr 8 Tallinna-Paldiski tee km
22,13-22,42 teemaale ja kaitsevööndisse.

Juhime tähelepanu, et riigitee nr 8 teelõik km 16,70-24,20 on ehitusobjekt
eeldatavalt 2052 aastal aastal ning Transpordiametil on objekti osas
arendushuvi.

Koostatud on projekt „Riigitee nr 8 Tallinn-Paldiski km 13,9-24,2
Harku-Keila lõigu eelprojekt eskiisprojekt ja km 13,9-16,0 Harku-Hüüru
lõigu eelprojekt“ (Selektor Projekt OÜ, töö nr P22007).

Lisaks juhime tähelepanu, Transpordiamet on kooskõlastanud THS Projekt OÜ
töö nr P19177, IP 3628 „Keila-Tutermaa haja piirkonna keskpingevõrgu
parendamine Projekti kood IP4436“.

Tehnovõrkude ja rajatiste ehitusprojektis palume arvestada riigitee
projektiga „Riigitee nr 8 Tallinn-Paldiski km 13,9-24,2 Harku-Keila lõigu
eelprojekt eskiisprojekt ja km 13,9-16,0 Harku-Hüüru lõigu eelprojekt“
(Selektor Projekt OÜ, töö nr P22007) nii, et tehnovõrkude ja rajatiste
projektide realiseerimisel enne riigitee ehitamist ei peaks tegema
täiendavaid kulutusi juba väljaehitatud tehnovõrkude ümberehitamisele ega
kaitsmisele.

Seega palume materjale vastavalt korrigeerida ning täiendada ja samuti
palume projekteerimisel arvestada Transpordiameti juhendiga: „
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/nouded_te
hnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf> Nõuded tehnovõrkude
teemaale paigaldamise kavandamisel“.

*	Palume esitada asendiplaan ka dwg kujul.

*	Palume nihutada side maakaabelliini paiknemist, võimalusel
väljapoole riigitee maaüksust. Juhul kui väljapoole riigitee maaüksust
pole võimalik nihutada, siis kinnistu piirile. Võimalusel kaaluda
alternatiivi ning lahendada side maakaabelliini rajamine koos
elektrimaakaablite rajamisega (THS Projekt OÜ töö nr P19177). Võimalusel
kaaluda kinnist meetodit.

*	Lisame juurde, et asendiplaani Joonisel 1 on kajastatud ilmselt
lahendus, kus side trass on kavandatud väljapoole riigitee maaüksust.
Palume võimalusel kaaluda antud lahendust.

*	Palume võimalusel antud asukohas leida alternatiivne lahendus ning
ühendada side maakaabelliin ol ol sidekaevu väljapool riigitee maaüksust,
selliselt et side maakaabelliin ei ristuks perspektiivse ühendustee
mahasõiduga.

*	Projekti asendiplaanil palume kajastada tehnovõrgu kaugused
iseloomulikes kohtades teekatte servast ja/või tee teljest ning teemaa
piirist, ristisuunalistel kinnistel läbiminekutel puurimiskaevikute
asukohad ja piirjooned ning nende kaugused teekatte servast, riigitee
kaitsevööndi piirid.

*	Avatud kaevikud (sh puurimiskaevikud) ei tohi olla tee nõlva
alumisele joonele lähemal kui 1,0 m või nõlva puudumisel teekatte servale
lähemal kui 3,0 m, eriti kitsastes oludes lähemal kui 2,0 m. Eeltoodud
nõude täitmisel tuleb arvestada tehnovõrgu rajamissügavust ja mulde
varisemisnurka (kaeviku sügavus, varisemisnurk 1:1).

*	Asendiplaani joonistel tuua vähemalt riigitee kaitsevööndi
ulatuses välja tehnovõrgu paigaldustehnoloogia (lahtine või kinnine
meetod), sügavus ning kaitsetoru nõuded iga trassi lõigu kohta nn noolega
kastis (sh valgustusmastide asukohas, märkide asukohas, bussipeatuse
asukohas, vundamentide asukohas jne).

*	Palume esitada ristumisel riigitee mahasõitude (perspektiivsed
ühendusteede mahasõidud) osas eraldi ristmevälja joonised. Side
maakaabelliin tuleb rajada ristumisel perspektiivsete ühendusteede
mahasõitudega min 2,2m sügavusele kaitsetorus 1250N.

Ristmevälja joonisel võtta aluseks Transpordiameti juhendi lisa 3.
Joonistele tuleb kanda olemasoleva tee ja teekatte kontuur, olemasolevate
ja projekteeritava Tehnovõrgu asukoht ja nende sügavused maapinnast ning
teekattest, teemaa piirid, puurimiskaevikute asukohad ja kontuurid ning
nende kaugused teekattest ja/või muldkeha alumisest nõlvajoonest,
kaitsetoru paiknemine. Horisontaalne mõõtahel siduda tee teljega.

*	Asendiplaanil nn märkustes ning seletuskirjas palume viidata
eelprojektile projekt „Riigitee nr 8 Tallinn-Paldiski km 13,9-24,2
Harku-Keila lõigu eelprojekt eskiisprojekt ja km 13,9-16,0 Harku-Hüüru
lõigu eelprojekt“ (Selektor Projekt OÜ, töö nr P22007).

Samuti palume asendiplaanil kajastada teelahenduse kontuurid ka
tingmärkides ning viide projektile.

*	Palume kontrollida asendiplaani tingmärkides kajastatud infot.

*	IKÕ plaanil on kajastatud ühendus sidekaevu, kuid asendiplaanil
antud ühendus puudub. Palume kontrollida ning korrigeerida materjale.

*	Palume lahendada sidetrass antud lõigus nn ilma jõnksuta ning
võimalusel maksimaalselt väljapool riigitee maaüksust.

*	Seletuskirjas palume kajastada riigitee maaüksustele rajatavate
side maakaabelliinide sügavuste ning kaitsetorude tugevuste andmed. Lisaks
ristumisel perspektiivse ühendustee mahasõiduga, tuleb side maakaabelliin
rajada min 2,2m sügavusele ning kaitsetoru tugevusega 1250N. Samuti
teevalgustusmastide jms vundamendi asukohas (bussipeatus) min sügavus 2,5m
ja märkide asukohas min sügavus 2,0m.

*	Seletuskirja palume lisada, et tehnovõrkude teemaale paigaldamisel
on kõrvalekalded kooskõlastatud projektist keelatud.

Lisaks, et Tehnovõrgu riigiteealusele maale paigaldamise korral peab
tehnovõrgu omanik enne projekti realiseerima asumist esitama
Transpordiametile vormikohase taotluse koos projektis kooskõlastatud
asukoha-skeemiga tehnovõrgu paigaldamise ja talumise lepingu sõlmimiseks
(vorm saadaval Transpordiameti kodulehel). Sõlmitud leping on aluseks
riigitee alusel maal projektijärgsete tööde teostamiseks vajaliku
liiklusväliste tööde loa väljastamiseks.

*	Palume IKÕ plaanide koostamisel juhinduda Transpordiameti
juhendist ning näidisest.

https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2025-02/Riigivara%
20kasutamiseks%20andmine_0.pdf

https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2025-01/Isikliku%2
0kasutusõiguse%20seadmise%20plaan%20%28näidis%29.pdf

              IKÕ plaanil palume kajastada taustainfo hallina (geoalus,
olemasolevad tehnovõrgud jne). Asendiplaanil kajastada vastav tabel ning
POS tähised. Kirjanurgas kajastada üheselt töö nr, mis on kooskõlas
asendiplaani ja seletuskirjaga.

Palume edastada projekt uuesti kooskõlastamiseks, kas minu e-mailile või
<mailto:[email-masked]> [email-masked].

Juhime tähelepanu, et uute materjalide esitamisel võib tähelepanekuid
lisanduda.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Lea Toomet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, March 17, 2025 4:13 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Sidevõrgu kooskõlastamine

Tere

Soovime teiega kooskõlastada sidevõrgu projekti Harjumaal, Harku vald
Tutermaa küla.

Lugupidamisega

Lea Toomet

Projekteerija

53038426

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Fiberup OÜ

Turu põik 4/1

50106 Tartu

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.